تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/30 - 21:15
کد خبر: 488365

نگاهی بر پیامدهای منطقه‌ای و جهانی تحولات اخیر جنگ غزه؛

سیلی محکم به اتاق فرمان آمریکا/ تبعات گران برای بلوک جانی‌ها

سیلی محکم به اتاق فرمان آمریکا/ تبعات گران برای بلوک جانی‌ها

یمن با توقیف کشتی تجاری اسرائیلی که از مبداء ترکیه بارگیری شده بود، در ابتدا سیلی محکمی به اردوغان وارد آورد که در ماه‌های اخیر سعی کرده بود با لفاظی و ژست‌های دیپلماتیک، خود را مدافع حقوق فلسیطنی‌ها و مردم مظلوم غزه نشان دهد این در حالی بوده است که او در عمل ۳۰۰ کشتی تجاری به نفع اسرائیل را به مقصد هند بارگیری کرده بود.

به گزارش گروه بین الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تحولات اخیری که در غرب آسیا به دنبال عملیات «طوفان الاقصی» به وقوع پیوسته و حوادثی که در پی آن تاکنون نیز ادامه پیدا کرده است بی‌گمان خبر از وقوع تغییراتی در نظم منطقه‌ای و جهانی خواهد داشت، از آغاز درگیری 7 اکتبر 2023 به رهبری حماس علیه اشغالگران صهیونست تاکنون یکی از مهمترین مباحثی که مطرح است بررسی آثار، پیامدها و دستاوردهای این جنگ برای حماس و نیرهای مقاومت بوده است در این میان از دیدگاه حفظ موازنه و توزیع قدرت در منطقه و جلوگیری از گسترش شعاع نفوذ و همچنین مهار غده سرطانی اسرائیل بی‌گمان در دیدگاه ژئو پلیتیکی و ژئواستراتژیک اهمیت‌های این عملیات بیشتر روشن می‌گردد.

همانطور که اشاره شد تببین ابعاد و پیامدهای این مسئله از جمله مواردی است که افکارعمومی را درگیر خود ساخته است که روشن شدن وجوهی از آن می‌تواند بخشی از قائله را دست کم در بعد اهمیت امنیتی و استراتژیکی آن روشن کند از همین رو در ادامه این گزارش نگاهی اجمالی بر مهمترین تحولات به وقوع پیوسته خواهیم داشت.  

بزرگترین پیغام برای اسرائیل!

یمن با توقیف کشتی تجاری اسرائیلی که از مبداء ترکیه بارگیری شده بود، در ابتدا سیلی محکمی به اردوغان وارد آورد که در ماه‌های اخیر سعی کرده بود با لفاظی و ژست‌های دیپلماتیک، خود را مدافع ‎حقوق فلسیطنی‌ها و مردم مظلوم غزه نشان دهد این در حالی بوده است که او در عمل ۳۰۰ کشتی تجاری به نفع اسرائیل را به مقصد هند بارگیری کرده بود.

سیلی بعد به صورت دامورداس مودی "نخست وزیر هند" نواخته شد که در رویای راه اندازی کریدور عرب‌مدیترانه در یک ماه گذشته خود را حامی اسرائیل نشان داده بود؛ مودی میداند که لازمه یک کریدور تجاری «امنیت» است و با وجود انصارالله یمن، کریدور اسرائیل امن نخواهد بود و این بزرگترین پیغام را برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت.

سومین سیلی به گوش نتانیاهو فرود آمده است؛ ۸۰٪ اقتصاد اسرائیل دریا محور است و یمن با توقیف کشتی تجاری اثبات کرد نابود کردن اقتصاد اسرائیل برایش مانند آب خوردن است.

چهارمین سیلی گوش اروپا را داغ کرده است؛ از این رو که ۴۰٪ انرژی دنیا از تنگه باب المندب و با اجازه یمن جابه جا میشود و این حاوی پیام مهمی برای آنهاست.

پالس منفی به بازار انرژی و اقتصاد اروپا

موضوع بعد آن است که انرژی که از کانال روسیه به اروپا میرسید مسدود شده است و حالا انصارالله با هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی تجاری اسرائیل، پالس منفی به بازار انرژی و اقتصاد اروپا مخابره میکند دقیقاً هم زمان با آغاز ‎زمستان سخت اروپا!

پنجمین‌ سیلی صورت بن سلمان را سرخ کرد تا علاوه بر یاد آوری موازنه قدرت در برابر عربستان، رگ غیرت جهان عرب را متورم کند و از خواب غفلت بیدارشوند. زنگ آخرین سیلی درگوش آمریکا صدا کرد، زیرا طراح اصلی این جنگ آمریکاست پس سیلی زدن به سایرین درحقیقت یک ضربه محکم به آمریکاست که اتاق فرمان این آتش است.

درپایان میتوان گفت که در این قائله هدف صرفاً نابودی اسرائیل نیست؛ جبهه مقاومت با تقسیم وظایف (عراق و سوریه در خشکی، یمن در دریا)، درحال بازتعریف مختصات نظم نوین جهانی ذیل منظومه فکری امام خامنه ای است که مقدماتش نابودی شبکه اختاپوسی شیطان اکبر و ایادی او در منطقه و جهان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top